אנשי החילוץ הישראלים מספרים: "המראות קשים ביותר"

    אסתי פלד 1 Comment on אנשי החילוץ הישראלים מספרים: "המראות קשים ביותר"

    המשלחות הישראליות לטורקיה | אלינור אטיאס מאיחוד הצלה ל'קול חי': "המראות קשים. יש ריח של אבק ושל רעל באוויר". איציק איטח: "אנחנו צריכים פה כמויות אדירות של צוותי רפואה"

    צילום: דובר צהל
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אנשי משלחות החילוץ הישראליות לטורקיה, אלינור אטיאס מ"איחוד הצלה" ואיציק איטח מ"הצלה ללא גבולות", שוחחו הערב (רביעי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית ותיארו מציאות קשה ביותר השוררת במדינה מוכת האסון.

    אלינור אטיאס סיפרה: "אנחנו מרכזים את מירב הכוחות והמאמצים היכן שיש סיכוי ליותר ניצולים. המראות קשים. יש ריח של אבק ושל רעל באוויר ממזרונים ששורפים כדי להתחמם. זה שיעור חשוב באמונה. אם חשבנו שזה כבר מאוחר מידי ואין ניצולים. בדיוק הרגע אחרי שעות רבות הצלחנו להוציא ולהציל אישה והיא בחיים".

    "עצוב לראות ילדים ששרדו וההורים לא", הוסיפה אטיאס. לדבריה "רעידת האדמה בישראל תכה והשאלה היא רק מתי. צריך לדעת להיערך למצב כזה".

    עוד אמרה אטיאס: "זה לא קל, אבל אנחנו גאים להיות כאן ולייצג את עם ישראל ולעשות את המירב כדי להציל כמה שאפשר".

    איציק איטח, איש "הצלה ללא גבולות" סיפר לאבי מימרן: "אנחנו המשלחת הראשונה מישראל שהגיעה לכאן. אנחנו כבר כמה ימים ברצף בבית חולים. ישנים באוהלים. אי אפשר לישון בתוכו כי הוא רעוע. כל דקה מגיע פצוע קשה. כולם עוברים דרכנו".

    "אלה מראות קשים מאות שמגיעים אלינו", הוסיף וסיפר איטח. "בחוץ מאות אלפי אנשים שאין להם איפה להיות. כולם קופאים מקור. אנשים מתחננים אלינו שנביא להם אוכל ושנעזור להם. אנחנו מצליחים לייצב הרבה אנשים".

    הוא ציין כי "אחרי שלושה ימים אנחנו עוד מקבלים אנשים חיים מבין ההריסות. זה פשוט נס".

    עוד הוסיף: "אנחנו צריכים פה כמויות אדירות של צוותי רפואה. אם יהיו לי פה 10 אלף רופאים כרגע יש לי עבודה בשבילם 24/7 לכמה ימים. בלילה אנחנו קופאים מקור. אין מקלחות. אין זמן להתרענן".



    1 תגובות

    מיין תגובות